Форум про оподаткування, бухгалтерський облік та звітність в Україні

Форум для бухгалтерів, приватних підприємців та юристів

Відображення податкових накладних у податковому обліку (огляд консультації ДПСУ)


Реєстрація, звітність, сплата податку, об'єкти оподаткування, податкова накладна та бюджетне відшкодування...

Відображення податкових накладних у податковому обліку (огляд консультації ДПСУ)

Сообщение byhgalter » 29 фев 2012, 23:32

Податкова служба свої наказом від 16.02.2012 №127 затвердила узагальнюючу податкову консультацію щодо окремих питань відображення у податковому обліку з податку на додану вартість звітного періоду податкових накладних, виписаних у попередніх періодах, та формування на їх підставі податкового кредиту.

Слід нагадати, що нещодавно, головне податкове відомство змінило свою позицію щодо права платників податку на додану вартість на податковий кредит по запізнілим податковим накладним у зв’язку з чим написала лист від 13.01.2012 №1120/7/15-3417-22.

Історія питання

Позиція податкової служби до 2012 року

Можна коротко нагадати, в чому була справа. Зокрема, стара позиція ДПСУ щодо цього питання була вкиладена у листі від 22.02.2011 №4905/7/16-1517-10:

  1. Продавець повинен надати покупцю податкову накладну у день її виписки, тобто у день коли відбулася перша подія.
  2. У разі ненадання, покупець має право вимагати від продавця надати податкову накладну або звернутися до ДПІ зі скаргою.
  3. У разі ненадання податкової накладної у день виписки, її слід відправити поштовим листом з рекомендованим повідомленням про вручення.
  4. При отриманні запізнілої податкової накладної поштою, покупець повинен зареєструвати її у журналі вхідної кореспонденції та поставити на ній дату отримання.

У разі недотримання зазначених вимог, податкова служба «інкримінувала» платникам ПДВ порушення пункту 7.2.3 Закону «Про ПДВ» (до 2011 року) або пункту 201.4 Податкового кодексу (з 2011 року)

Позиція податкової служби з початку 2012 року

Нещодавно вийшов новий лист від 13.01.2012 №1120/7/15-3417-22, у якому головне податкове відомство кардинально змінило свою позицію на протилежну:

Платник ПДВ має право включити до складу податкового кредиту суми ПДВ по податковим накладним, які відповідають наступним умовам (за умови дотримання інших правил формування податкового кредиту):

  1. складені у відповідності з вимогами Порядку заповнення податкової накладної від 01.11.2011 №1379;
  2. зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних (у разі необхідності);
  3. отримані в порядку, визначеному Кодексом та взяті на облік згідно з правилами податкового та бухгалтерського обліку.

Тобто тепер, на думку податкової служби, документально підтверджувати отримання податкової накладної у періоді, наступному за періодом її виписки не треба, а платник ПДВ має право включити її до складу податкового кредиту протягом 365 днів з дати виписки.

Основні моменти узагальнюючої податкової консультації щодо відображення податкових накладних у податковому обліку

Як відображати податкові накладні у податковому обліку?

Податкову накладну можна відобразити у податковому обліку двома способами:

Подання уточнюючого розрахунку. Подати уточнюючий розрахунок можна у тому випадку, коли податкова накладна була відображена у реєстрі отриманих податкових накладних за звітний період та не була включена до складу податкової декларації з ПДВ за цей період.

Включення до складу поточної декларації з ПДВ. У періоді, в якому отримана податкова накладна її слід включити до реєстру отриманих податкових накладних та відобразити у складі поточної декларації з ПДВ.

Покупець здійснив декілька авансових платежів за день. Чи можна виписати одну податкову накладну?

Так, можна виписати одну податкову накладну на загальну суму за день.

Податкова накладна зареєстрована у Єдиному реєстрі у місяці, наступному за місяцем виписки. До складу податкового кредиту якого періоду її можна включити?

Згідно пункту 201.10 Податкового кодексу зареєструвати податкову накладну у Єдиному реєстрі можна не пізніше двадцяти календарних днів, наступних за датою їх виписки. Наприклад, податкову накладу, яка виписана 29 лютого, можна зареєструвати у Єдиному реєстрі до 20 березня.

Відповідно, якщо ця вимога виконується, то покупець може включити таку податкову накладну до складу податкового кредиту у періоді її виписки. В нашому випадку, її можна включити до декларації з ПДВ за лютий.

Чи можна виключити з Єдиного реєстру помилково сформовану податкову накладну?

Виключати помилкові накладні з Єдиного реєстру не можна. Проте платнику ПДВ слід зареєструвати у Єдиному реєстрі правильну податкову накладну.

Яка відповідальність за помилкову реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі?

Оскільки помилкову податкову накладну не можна виключити з Єдиного реєстру, то вона там так і залишається, що спричиняє розбіжності з реєстром виданих податкових накладних, який щомісячно подається платником ПДВ в електронному вигляді до податкової служби.

Далі податкова служба буде робити платнику ПДВ письмовий запит щодо надання пояснень відповідно до пункту 78.1.1 Податкового кодексу. Якщо платник ПДВ не надасть відповідь протягом 10 днів, то податкова служба може ініціювати позапланову виїзну перевірку.

Чи може покупець сформувати податковий кредит в тому разі якщо:

  1. продавець не надав податкову накладну;
  2. вона заповнена з помилками (відсутні або невірні обов’язкові реквізити);
  3. вона не зареєстрована в Єдиному реєстрі або її дані не відповідають даним з реєстру.

В цьому випадку до декларації з ПДВ за звітний період подається заява зі скаргою. Ця заява є підставою для нарахування податкового кредиту. До заяви додаються копії документів, що підтверджують поставку товарів або сплату коштів.

В яких випадках платник ПДВ втрачає право на податковий кредит у зв’язку з порушенням порядку її заповнення?

Платник податку на додану вартість втрачає право на податковий кредит лише в тому разі, коли у податкові накладні відсутні або невірно заповнені обов’язкові реквізити, передбачені пунктом 201.1 Податкового кодексу, а саме:

  1. порядковий номер ПН;
  2. дата виписки;
  3. повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
  4. податковий номер продавця та покупця;
  5. місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;
  6. повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
  7. опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
  8. ціна постачання без урахування податку;
  9. ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
  10. загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
  11. вид цивільно-правового договору;
  12. код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Якою мовою повинна складатися податкова накладна та що робити у разі, коли перекласти номенклатуру товару на українську мову неможливо?

Податкова накладна повинна складатися виключно українською мовою. При цьому, у разі неможливого перекладу з іноземної мови торгової марки або найменування товару на державну мову та з метою збереження ідентифікації такого товару, в податковій накладній в графі 3 "Номенклатура товарів/послуг продавця" допускається зазначати назву торгової марки та у вигляді абревіатури номенклатуру товару без перекладу його на державну мову.

Коли можна сформувати податковий кредит по податковим накладним, отриманим у періоді, відмінному від періоду їх виписки?

Згідно пункту 198.6 Податкового кодексу, платник ПДВ має право сформувати податковий кредит протягом:

  1. 365 календарних днів з дати виписки податкової накладної;
  2. протягом 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунку (для платників, які застосовують касовий метод);
  3. отримання податкових накладних при одержанні права власності на заставне майно з метою подальшого продажу, - якщо у звітному періоді відбувся продаж такого майна (для банківських установ).

Документального підтвердження отримання податкових накладних із запізненням не вимагається.


Аватара пользователя
byhgalter
Администратор
 
Сообщения: 334
Зарегистрирован: 28 янв 2012, 00:42
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 17 раз.

Re: Відображення податкових накладних у податковому обліку (огляд консультації ДПСУ)

Сообщение sashainfo » 14 май 2017, 23:52

Якщо я став платником ПДВ 1 квітня, ФОП зареєстрував 1 березня - а оплату товару з ПДВ робив у березні. Можливо мені записати сплачене ПДВ собі в податковий кредит?

sashainfo
 
Сообщения: 1
Зарегистрирован: 14 май 2017, 23:49
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

Быстрый ответ

Підказка: за допомогою цих кнопок можна швидко застосувати стилі до виділеного тексту.
Смайлики
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
   

  • Також варто ознайомитися з наступними темами
    Ответы
    Просмотры
    Последнее сообщение

Вернуться в Податок на додану вартість

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1

Loading...